Ако се занимаваш с търговия, то задължително трябва да се фокусираш как да развиеш своя бранд. Ако не си наясно как да се случи това в тази статия ще разгледаме няколко тактики с които можеш да накараш потребителите да изградят доверие към теб и твоя бранд.
#що е то бранд
Ти си търговец на определена стока тя си има опаковка, лого, слогън, но дали това е единственото което изгражда твоята компания, като бранд е приятелю определено не е. Има много успешни марки които притежават това, но те притежават и още нещо, а именно история и доверие към бранда това са ключовите фактори. Когато изградиш доверие към продукта в потребителите тогава бранда ти ще бъде разпознаваем на всякъде. Като пример може да посочим Ейпъл (Apple) на всякъде по света, като видят "отхапаната ябълка" и разпознават бранда, защото потребителите имат доверие към него.
#доверие
За да започнеш да изграждаш доверие към своя бранд можеш да заложиш на различни тактики в зависимост с какво търгуваш.
#висока цена
Ще те запозная с маркетингово проучване изпробвано върху случайни минувачи, като им е предоставено безплатно да опитат два вида десерт и да кажат кой им е допаднал повече. Двата десертта са с различни форми и на различни цени единия $15, а другия $55 уловката в проучването е, че на вкус и по рецепта и двата сладкиши са били напълно еднакви. По време на провелото се проучване всички хора посочили по-скъпия сладкиш за по-вкусен и по-предпочитан въпреки, че е напълно еднакъв по вкус с другия, но те били уведомени за цената предварително. С това искам да те запозная, че понякога когато вдигнеш цената на своя продукт, това говори в хората, че той е хубав и качествен което е добра предпоставка за изграждане на доверие, но разбира се стреми се това което продаваш на висока цена да отговаря за стойността си.
#мнение от хората
Това е една много важна част на която трябва да се обърне съществено внимание. В голяма полза би било да се интересуваш от мнението на хората за твоя бранд и продукти или услуги, вслушвай се в това което ти посочват като недостатъци и се опитвай да подобриш цялостния си бранд. Начини по които можеш да получиш информация от потребителите не липсват, като пример може да ти посочим обратната връзка тя е от изключителна важност стреми се, ако имаш възможност да я искаш от клиентите ти, за да си запознат те дали са доволни от закупената от теб стока или услуга и да не са това ще ти е посока в която да започнеш да работиш, за да подобриш обслужването или продуктите си, а ако са това още повече ще засили доверието в тях към бранда ти. Може да им се обаждаш по телефонен номер (ако са го предостъпили доброволно) или да им изпращаш имейл за обратна връзка, като това са само някои от многото начини да започнеш.
Ако тази статия ти е допаднала, то можеш да прочетеш и още: Как да изградиш своя успешен бранд, Как да привлека нови клиенти, Как да направя добра реклама, Дигитален маркетинг, Предимства на електронната търговия